Saturday 22 March 2014

terlalu lama aku meninggalkan wall ini,rasa rindu tetap bertandang d hati.aku lebih suka jika aku x d kenali,tanpa sebarang wajah dan identiti diri,,orang kata apa ada pada nama,sebenarnya nama amat penting ,kita d kenali dengan nama,kita d ingati atas satu nama,kita akan d cintai juga bermula dengan satu nama.

perjalanan jauh musafirku ke kota madinah munawarah dan mekah mukarramah mencatitkan sejuta indah,dalam air mata yg x puas menitis aku hayun kaki d setiap waktu fardu ke dua masjidil ini.

Berada di kota madinah munawarah sebuah kota yang tenang,mengisi 3 hari di kota ini dengan mngunjungi masjidil nabawi d setiap fardu menggamit tenang jiwa ,memohon doa yang x putus2 dari Allah agar di ampunkan semua dosa yang pernah kucoret ..memohon permintaan yang aku pohon untuk kebahagian ku dan zuriat2ku agar kami tergolong dlm golongan org soleh dan solehah..masjidil nabawi tenangmu menjadi rinduku,apatah lagi diakhir hari ketiga,berpeluang menemui rasulullah s.a.w.mengunjungi makammu bagai aku berada dlm zamanmu..solat di raudah memdekatkan aku denganmu ya kekasih Allah,memohon syafaatmu dkala akan d bangkitkan d masyar.Subhanallah,,dalam kerumun ramainya umatmu ada ruang untukku solat sunat d raudah.Aku puas meminta dn berdoa disitu....aminnn

hari ke 4 aku truskan perjalanan yang jauh selama 8 jam dari madinah munawarah yg kutinggalkan menuju ke mekah mukarramah.Aku tiba kala jam menunjukkan keangka 12 malam.kami melangkah ke masdijil haram,menatap kaabah yang d depan mataku..YaAllah air mata ini melaju ..aku manjadi tetamu ya Allah..kalau selama ini aku bersolat mengadap kaabah yg tidak nampak d mata,,malam ini aku berdiri didepanmu...kami melakukan umrah wajib mlm itu..selesai tawaf dan bersaei ,bertahalul,meminum air zam2,,,,betapa rasa diri ini tenang,dan menyerahkan segalanya pd Allah untuk menerima umrahku...selesai solat subuh kami pulang ke hotel penginapan,berehat dan membersihkan diri.

rindu ini akan terus menghambat untuk d satu ketika nanti aku akan kembali menjadi tetamu yaAllah,,belum puas aku meminta ,belum puas aku memohon,belum puas rasanya aku merebahkan diri ke pangkuanMu ya Allah,,,,,

No comments: